11 Kasım 2016 Cuma

ARTIK "SONUN BAŞLANGICI"





Bu sabah, Trump'ın zaferi belli olunca bu iletiyi yazmıştım. (Görselde paylaştığım.) Daha doğrusu kendime sorduğum soruları sesli düşünmüştüm.
Dünya yönetiminde söz hakkına sahip olanın bir ülkeden ziyade "çok uluslu" bir zümre olduğuna inanırım.
Şimdi seçilen ve yakın zamanda ABD Başkanlığı yapan kişilerin zeka seviyelerine baktığımızda da bu kişilerin bu çarkları döndürebilecek kişilerden ziyade ekrana sürülen kuklalar olduğunu görürüz.(Evet, aydınlanma yaşıyorum şu an.)
Kuklanın olduğu yerde yapılması gereken kuklacıya bakmak.

Trump'ın Çin ile ilişkileri geliştirmek istediğini haberlerde duyunca (askerde olduğum için bunu bir saat önce öğrenebildim) önce aklıma yıllar önce okuduğum bir ekonomi dergisi geldi. O dergide Çin ekonomisinin 10 sene içinde bir numaraya çıkacağı söyleniyordu ve hemen hemen öyle de oldu.
Sonra aklıma ideolojik birikimi açısından sayılı kişilerden olan aynı zamanda çok da sevdiğim(yer yer ihmal edip kızdırdığım) Sanem Aykut'un "ABD Merkez Bankasındaki rezervler buradan geri çekilip Rusya-Çin merkez bankalarına yatırılıyor." sözü geldi.

Ne mi görüyorum?

Dünyayı yöneten mekanizmanın ekonomik manada coğrafi merkezi kayıyor.
ABD için "posalaşma" süreci başlıyor.
Tüketim kültürü kendi yaratıcısını yeme konusunda çok iştahlı ve sanki toplumları tüketen kendisi değilmiş gibi aç.

Son 1 2 yılda sadece yakın çevreme dillendirdiğimi şimdi buradan söyleyebilirim sanırım:
ABD için sonun başlangıcı. ABD parçalara ayrılırsa kimse şaşırmasın.

Yazıyı sonlandırırken bir detayın altını çizmek istiyorum:
Sonun başlangıcını yaşayan, yaşadığını iddia ettiğim ABD, emperyalizmin değil.

ÇAĞDAŞ BAYRAKTAR
09.11.2016-KIBRIS

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder